Najnowsze informacje

Dowiedz się, co u nas słychać

Materiały POS czyli o co w tym chodzi.

Oceń ten artykuł
(1 głos)
Materiały POS czyli o co w tym chodzi.
   

Zacznijmy od tego, czym są materiały POS

Materiały POS to określenie stosowane w terminologii marketingowej. W obecnym czasie dość powszechnie.  Materiały pos to inaczej wszelkiego rodzaju nośniki reklamy BTL.  Co oznacza BTL?  Below the line po angielsku czyli jest to reklama którą stosuje się poza środkami masowego przekazu i jest ona ukierunkowana bezpośrednio do klienta detalicznego. Wracając zatem do nośników reklamy BTL...  Ich głównym przeznaczeniem jest  wsparcie  sprzedaży w specyficzny sposób, bowiem dotyczy to miejsca dokonywania zakupu w sposób bezpośredni lub też jego bezpośredniego pobliża. 

 

Materiały POS w historii.

Historia materiałów POS sięga stuleci. Pierwsze formy reklamy zewnętrznej pochodzą nawet z czasów starożytnych. Wtedy to nasi przodkowie wykorzystywali ją w formie napisów na ścianach budynków czy szyldów wykonanych z kamienia lub terakoty. W Grecji też pojawiła się jako pierwsza reklama pisana, która miała charakter spisanych informacji, na przykład o nadchodzących wydarzeniach kulturalnych. Wraz z wynalezieniem druku przez Gutenberga nastąpił rozwój wszelkiego rodzaju form drukarskich. Nie bez znaczenia był też rozkwit handlu, któremu towarzyszyła potrzeba skutecznej ekspozycji oferowanych towarów i usług. Obecnie materiały POS są jednym z kluczowych elementów polityki marketingowej prowadzonej przez firmy, przedsiębiorstwa i organizacje, które chcą wyróżnić się na konkurencyjnym rynku.

 

Zalety materiałów POS

Wśród głównych zalet materiałów POS warto wymienić choćby możliwość docierania do masowego odbiorcy. Reklama o szerokim zasięgu może być bowiem stosowana w miejscach odwiedzanych często przez mieszkańców miast w drodze do pracy czy poza nią – w centrach handlowych, stacjach benzynowych czy na okolicznych ulicach. Dzięki możliwości umieszczenia reklamy zewnętrznej na różnego rodzaju nośnikach, decydujące się na jej zastosowanie marki, mogą tworzyć atrakcyjne i skuteczne przekazy dostosowane do własnych potrzeb i oczekiwań potencjalnych klientów. Nie bez znaczenia jest również nieprzerwana rozpoznawalność marki korzystającej z materiałów POS. Bieżący kontakt klientów z nią sprawia, że chętniej i częściej wybierają ją oni w trakcie zakupów. Na koniec – koszty materiałów POS są znacznie niższe niż na przykład reklama telewizyjna czy radiowa.

Rodzaje materiałów POS

Materiały te dzielą się na trwałe i miękkie. Przez miękkie określa się głównie wszelkie tanie rozwiązania bazujące na papierze, kartonie. Twarde to kasetony, regały - wszystkie te które są wykonane z plastiku, metalu itp.

Do POS zaliczamy:

  • counter card (stojaki na ulotki)
  • wobbler (reklama ruchoma przytwierdzana do krawędzi półki lub stojąca na niej)
  • naklejki
  • hanger (wiszące materiały z logo produktu)
  • makiety powiększonego produktu
  • bloczki z ulotkami
  • broszury o produkcie
  • stands (reklamy stojące)
  • lightbox (reklama podświetlana)
  • shelfliner (zadrukowany pasek umieszczany na krawędzi półki, zawierający logo produktu, hasło)
  • topper (element reklamowy, umieszczany nad stojakiem reklamowym – display, ekspozytor
  • infokiosk (interaktywny POSM składający się z komputera i ekranu dotykowego)
  • tray (tacka na produkty)
  • pusher (element półki, dopychacz produktów)
  • gondola end (koniec alei sklepowej)
  • checkout (strefa przykasowa)
  • podajnik grawitacyjny (podajnik produktowy towarowany od góry)

Materiały reklamowe POS dzieli się także ze względu na umiejscowienie w obrębie danego obiektu handlowego. Wyróżnia się tutaj:

  • Materiały przeznaczone na półkę – do grupy tej zalicza się między innymi wobbler, shelf stoper, shelf-liner, liner poziomy czy topper.
  • Materiały przeznaczone na podłogę – owijka paletowa, pole sign, display, roll-up, potykacz czy stoisko prezentacyjno – degustacyjne.
  • Materiały przeznaczone na sufit – flagietki oraz hanger.
  • Materiały przeznaczone na ladę, jak dyspenser, bilonownica czy stand.
  • Materiały reklamowe innego typu, jak: naklejka, ulotka, broszura, lightbox, infokiosk, tombston czy lustro reklamowe.

TERMIN ZLECENIA NA WCZORAJ? EXPRESOWA REALIZACJA ZAMÓWIENIA?

Czekamy na Twój telefon!

Zadzwoń pod numer tel. biuro +48 602 345 228

TERMIN ZLECENIA NA WCZORAJ? EXPRESOWA REALIZACJA ZAMÓWIENIA?

Czekamy na Twój telefon!

Zadzwoń pod numer tel. biuro +48 602 345 228

KONTAKT

MAGNA PRINT

Artykuły Reklamowe i Promocyjne

ul.Przetoczna 18

80-702 Gdańsk

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. biuro +48 602 345 228

tel. zakład produkcyjny +48 58 341 55 76

fax. +48 58 341 55 76

© 2018 www.magnaprint.pl - All Rights Reserved.